Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh merkt weinig van inflatie

2022-10-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:49

Ondanks de ‘moeilijke marktsituatie’ gaat het maaltijdbezorger HelloFresh voor de wind. Het bedrijf zag de omzet in het derde kwartaal met 31,4 procent toenemen tot zo’n 1,86 miljard euro. Het brutoresultaat komt neer op 71,8 miljoen euro.

Daarnaast wist de maaltijdbezorger zijn klantenbestand uit te breiden met 8,2 procent. Klanten weten HelloFresh dus steeds beter te vinden, volgens medeoprichter Dominik Richter is daar een simpele reden voor: ‘De afgelopen jaren hebben we een heel weerbaar bedrijfsmodel opgebouwd. Terwijl de voedselkosten wereldwijd onder de inflatie lijden, is HelloFresh erin geslaagd heel betaalbaar te blijven. HelloFresh heeft zijn relatieve betaalbaarheid zelfs verder verbeterd, de impact van de inflatie is opgevangen en niet elke prijsverhoging wordt volledig doorberekend aan de consument.’

De maaltijdbezorger laat verder weten het assortiment aan maaltijden uit te breiden. Ook in 2023 blijft productinnovatie een belangrijk aandachtspunt.