Consumenten kiezen er steeds vaker voor om hun pakketten dezelfde dag nog te laten bezorgen. In een jaar tijd nam het aantal same day delivery bezorgingen met meer dan de helft toe.
Dat blijkt uit data van Sendcloud. Het verzendplatform vergeleek de zendingen van het eerste halfjaar van 2021 met de eerste zes maanden van dit jaar en concludeert daaruit dat er in die periode 51 procent meer same day-bezorgingen zijn gedaan. Die stijging zet overigens door. In juli van dit jaar waren er al 11 procent meer bezorgingen op dezelfde dag als in januari.
Uit de eigen E-commerce Delivery Compass komt daarnaast naar voren dat 18 procent van de consumenten kiest voor same day delivery. Als gewenste uiterlijke besteltijd (cut off tijd) voor bezorging op dezelfde dag wordt 13:56 uur genoemd. Retailers spelen steeds vaker in op de bezorgbehoefte van klanten. Zo begonnen Blokker, de Bijenkorf en Kruidvat onlangs met een eigen same day delivery bezorgdienst.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Populariteit same day delivery in één jaar tijd fors toegenomen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.