De online omzet van de detailhandel is in het tweede kwartaal van dit jaar met 10 procent gedaald, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Webwinkels zetten 9 procent minder om, bedrijven waarbij de verkoop via internet een nevenactiviteit is (multichannelers) zagen de online omzet met 11 procent dalen. De daling in het tweede kwartaal is wel minder stevig dan in de eerste drie maanden van dit jaar, toen daalde de online omzet met 19,7 procent. Toen zagen vooral de multichannelers een stevige daling in de online omzet: 27,4 procent.
De omzet van de volledige detailhandel nam in het tweede kwartaal met ruim 3 procent toe. Dat heeft volgens het CBS te maken met hogere prijzen. Het volume nam juist met 3 procent af. Vooral bedrijven in de non-foodsector deden het goed. Zij zagen de omzet met 6 procent toenemen. Vooral kledingwinkels en schoenenzaken zagen de omzet flink toenemen. In de foodsector was de omzet 3 procent hoger, dat komt vooral door een forse toename van de prijzen. Het volume lag daar 5 procent lager.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet 10 procent lager in tweede kwartaal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.