Twinkle | Digital Commerce

BlueWaveDigital wordt OrangeValley Group

2022-07-05
999563
  • [ingezonden artikel]
  • 1:23

Digital agency groep BlueWaveDigital verandert per 1 juli zijn naam in OrangeValley Group. Dat is ook het startschot van een nieuwe campagne om toptalent de ruimte te geven om zich versneld te gaan ontwikkelen.

In februari 2022 lanceerden de agencies OrangeValley, BlueElevation en Copper IM hun gezamenlijke samenwerking onder de naam BlueWaveDigital. Nadat ook Aubergine IT zich bij de groep aansloot werd hun technische marketingkennis versterkt en groeide het aantal klanten in 2022 fors. De digital agency groep is het afgelopen half jaar gegroeid naar meer dan 250 opdrachtgevers en 90 consultants. De versnelling en sterke internationale groei maakte echter duidelijk dat de term BlueWave door meer bedrijven wordt gebruikt, wat verwarring veroorzaakte. Internationaal bleek het merk OrangeValley krachtiger, waarbij orange als kenmerk staat voor Nederlandse ondernemende cultuur en valley voor vallei waarin nieuwe ideeën en toptalent de kans krijgen om zich te ontwikkelen. Juist dat laatste is waar de groep voor wil staan. Om die reden is besloten om de initiatieven als groep voortaan onder het merk OrangeValley Group in de markt te brengen.

Steven Heijtel benoemd tot CTO

Door de komst van Aubergine IT heeft de groep een enorme stap gemaakt in zijn technische kennis. Steven Heijtel wordt vanaf 1 september de CTO binnen OrangeValley Group en zal zich gaan focussen op het versnellen van de technologische innovaties, zodat de groep ook voorop gaat lopen in de adoptie van nieuwe technologie. Per 1 september opent bovendien OrangeValley Academy zijn deuren. De opleidingen van Copper IM (Springest waardering 9.1) gaan een belangrijke rol spelen in. De opleidingen die OrangeValley Group aanbiedt aan zijn consultants worden dan grotendeels openbaar.