Twinkle | Digital Commerce

Sligro wint Shopping Award B2B dankzij Consumer First strategie

2022-06-10
1000562
  • [branded content]
  • 2:46

Met bijna 80.000 producten in het assortiment de juiste snaar raken bij foodprofessionals met promoties? Groothandel Sligro doet het! En heeft daardoor een Shopping Award van de vakjury in de categorie B2B op zak, naast meer tevreden klanten en hogere conversies!

De wereld van Customer First

Relevantie werkt, zo bewijst het verhaal van Sligro. Samen met AI-bedrijf Building Blocks, gespecialiseerd in 1:1 personalisatie op schaal en onderdeel van CM.com leverancier van conversational commerce, is de organisatie de uitdaging aangegaan. Het doel is foodprofessionals gidsen door het enorme productaanbod naar aanbiedingen die perfect passen bij hun unieke behoeften. De Consumer First. Het draait allemaal om net iets extra’s geven en meerwaarde leveren door te weten wat de klant wil. De basis voor dit succesverhaal is de goudmijn aan data die de Sligro-klantenkaart oplevert. De voor Sligro ontwikkelde algoritmen zijn losgelaten op deze enorme dataset om tot volledig geautomatiseerde unieke persoonlijke promoties te komen.

Krachtig omnichannel netwerk

Een van de succesfactoren is de omnichannel aanpak die is ingestoken op relevantie. Waarbij vestiging, de driewekelijkse print én digitale folder elkaar versterken. Zo bevat de folder van Sligro relevante promoties voor een zo groot mogelijke groep foodprofessionals. De belangrijkste promoties worden per e-mail nogmaals gedeeld inclusief zes unieke persoonlijke aanbiedingen. Op deze manier worden er door Sligro ruim 30 miljoen persoonlijke aanbiedingen op jaarbasis gedaan, die beter converteren, tot meer winkelbezoek leiden en bovenal loyalere en blijere foodprofessionals.

Automatisch persoonlijk

Miljoenen gepersonaliseerde promoties. Gelukkig gebeurt dit volledig geautomatiseerd met behulp van Consumer AI. Building Blocks heeft algoritmen ontwikkeld voor Sligro om van de data chocola te maken. Volledig geautomatiseerd worden de persoonlijke aanbiedingen gegenereerd, waardoor de 1:1 personalisatie schaalbaar is tot ruim 30 miljoen promoties. En met effect. De conversie van promoties is gestegen met 5% en ook het aantal winkelbezoeken neemt toe met 11%. Toch is het systeem nog niet uitgeleerd. Elke dag zorgt nieuwe data ervoor dat de Artificial Intelligence wordt verfijnd en Sligro nog relevanter voor de foodprofessional is.

Koos Schepens, Manager Marketing Automation bij Sligro: “Ik ben blij met de toekenning van de Shopping award voor dit project, maar vooral dat we nog relevanter zijn geworden voor onze klanten. Samen met Building Blocks is het ons gelukt binnen Sligro een relevanter en persoonlijker promo aanbod te creëren. Deze erkenning en de resultaten laten zien dat we met deze strategie de juiste weg zijn ingeslagen. We blijven ons inzetten om de professional in food écht verder te helpen.”

“Bij Building Blocks willen we 1:1 personalisatie schaalbaar maken. Data die onze klanten beschikbaar hebben verrijken we met onze expertise, Consumer AI building blocks. Deze combinatie zet consumenten data om in een betere merkbeleving, blije loyale fans en natuurlijk omzetgroei. Wij zijn er trots op dat de inspanningen die we samen met het Sligro-team hebben geleverd, leiden tot succes en een award. Ik wil Sligro dan ook van harte feliciteren”, aldus Alexander van Eerden, Founder en CEO bij Building Blocks.

Building Blocks is sinds maart 2022 onderdeel van CM.com. Jeroen van Glabbeek, CEO CM.com: “De Shopping Award B2B van de vakjury is een bekroning van het harde werk van Sligro en Building Blocks. Al onze bedrijven streven naar de ultieme Customer Experience door de connectie aan te gaan met klanten. Weten wat de klant wil, is cruciaal voor succes. De algoritmes die Building Blocks bouwt ondersteunen daarbij.”

Meer weten over hoe Sligro de foodprofessional gidst door het enorme aanbod?

Dit artikel verschijnt op initiatief van Building Blocks