Berlin Brands Group, opkoper van Amazon-verkopers, ontslaat 10 procent van het personeel. In totaal worden zo’n honderd werknemers getroffen.
Dat schrijft Handelsblatt. De Berlin Brands Group haalde de afgelopen jaren meerdere malen groeigeld op, in totaal bijna een miljard dollar. Investeerders zagen met name tijdens de coronaperiode brood in de markt.
Maar in gesprek met het Duitse vakmedium laat oprichter Peter Chaljawski weten dat er nu sprake is van een kantelpunt. ‘Het bedrijfsmodel van de sector is vaak uitsluitend erop gericht dat overgenomen merken blijven groeien. (…) Tot nu toe was onze prioriteit duidelijk agressieve groei, nu ligt de focus op het veiligstellen van de winstgevendheid.’
En dus moet het bedrijf snijden in de kosten. Volgens Chaljawski had de Berlin Brands Group voor dit jaar een sterke groei verwacht, maar moet die verwachting nu worden bijgesteld.
Lees ook: ‘Waar blijven de Nederlandse marketplace aggregators?’ (Twinkle 5 2022)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Marketplace aggregator Berlin Brands Group moet bezuinigen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.