Als u naam wilt maken in de internationale handel, moet u een uitstekende klantervaring aanbieden. Daarvoor moet u, onder andere, speciale aandacht besteden aan de leveringservaring die klanten opdoen met uw goederen. Een strategie die gebruik maakt van meerdere vervoerders zorgt voor flexibiliteit, biedt de leveringsopties die klanten willen en zal uw bedrijf uiteindelijk geld besparen.
Een strategie met meerdere vervoerders helpt om kosten te besparen
De leveringsfase kan voor talloze uitdagingen zorgen, waaronder gebrek aan leveringscapaciteit, gebrek aan personeel en verouderde processen. Aangezien slechts enkele CEP-aanbieders (courier, express, parcel service) een eigen internationaal logistiek netwerk hebben, is een flexibel leveringsnetwerk de enige manier om te voldoen aan de toenemende eisen van klanten met betrekking tot leveringsmethoden, locatie en tijd. Voor de meeste logistieke besluitvormers betekent dit de keuze voor een andere vervoerder voor binnenlandse zendingen dan voor internationale zendingen.
Lokale of regionale vervoerders kunnen ook goedkoper zijn dan internationale vervoerders. Voor een succesvolle landspecifieke levering, moeten verkopers het serviceaanbod en prestaties van vervoerders beoordelen en samenwerken met de meest geschikte vervoerders wat de grootte en het gewicht van de pakketten betreft. Een strategie met meerdere vervoerders richt zich op het gebruik maken van de vervoerder die het geschiktste is voor een specifieke zending op basis van de bestemming, de voorkeuren van de klant of de specifieke expertise van de betreffende vervoerder, zoals een vervoerder die gespecialiseerd is in grote zendingen of levering op de volgende ochtend.
De juiste combinatie van vervoerders biedt de beste oplossing voor elke zending
Met behulp van een strategie met meerdere vervoerders kunnen winkels de sterke punten van verschillende vervoerders combineren en hun last mile-levering optimaliseren. Het is belangrijk dat uw vervoerdersnetwerk geschikt is voor de leveringsvoorkeuren van uw doelmarkt en de keuze voor de juiste partners voor plaatselijke leveringen maakt duidelijk verschil. De ene vervoerder is geschikter dan de andere voor de verschillende leveringsmethoden, bijvoorbeeld levering thuis, pick-up en drop-off (PUDO), expresverzending of tijdslotlevering.
Het onderwerp duurzaamheid wordt ook steeds belangrijker voor klanten, en CO2-compensatie kan de milieu-impact van de verzending van online artikelen verlagen. Winkelexploitanten kunnen duurzame levering gebruiken als concurrentievoordeel en gericht gebruik maken van vervoerders die leveren per fietskoerier of met elektrische voertuigen.
Een vervoerdersnetwerk is noodzakelijk voor risicoverlaging
Risico's tot een minimum beperkt houden is essentieel voor een goed bedrijf. Een combinatie van vervoerders kan opties bieden en daardoor geld besparen. U wilt niet op één paard wedden. Als u gebruik maakt van meerdere vervoerders is het eenvoudiger om bij problemen snel van vervoerder te wisselen als de relatie al tot stand is gebracht.
Als een vervoerder, bijvoorbeeld, stopt met leveren in een bepaalde regio of regio's of als de service van een normaal gesproken betrouwbare transportpartner plotseling minder betrouwbaar wordt, of als de tarieven omhoog gaan, moet een bedrijf de flexibiliteit hebben om snel van vervoerder te wisselen. Als u beschikt over meerdere opties, verlaagt u ook het risico van trage of te dure leveringen, die leiden tot ontevreden klanten of lagere winst. Door deze risico's te beperken, zult u op lange termijn geld besparen, want als u snel moet handelen hebt u al alternatieve partners. Tijdens drukke seizoenen kan dit zeer belangrijk zijn.
Een partner met toegang tot een groot vervoerdersnetwerk: betere tarieven via gebundelde volumes
Online winkels die de Europese markt bedienen, hebben veel leveringsopties, van internationale vervoerders tot nieuwe en niche regionale aanbieders, waardoor het vinden van de meest efficiënte en voordelige optie moeilijk en tijdrovend is. Een van de beste manieren om toegang te krijgen tot een netwerk met meerdere vervoerders en de verzendkosten te verlagen, is om samen te werken met één partner met de expertise om het proces eenvoudig te maken.
Via het Seven Senders-leveringsplatform krijgt u toegang tot meer dan 100 vervoerders in Europa en aanvullende diensten zoals etiketteren, tracking, retourmanagement en meer. Als e-tailer hoeft u niet langer te onderhandelen met veel verschillende vervoerders in elk land. Verder profiteert u van betere tarieven die op basis van onderhandelingen over het gehele Seven Senders-verzendingsvolume tot stand zijn gekomen in plaats van op basis van individuele pakketvolumes.
Dit is met name een voordeel voor spelers op de e-commerce-markt die willen uitbreiden naar nieuwe markten waarvoor ze anders niet de juiste verzendingsvolumes zouden hebben om die uitbreiding mogelijk of winstgevend te maken. De juiste vervoerdersstrategie brengt uw pakket niet alleen naar de bestemming, maar zorgt ook voor nieuwe groeimogelijkheden voor uw bedrijf! Neem een kijkje op onze website
Blijf op de hoogte van Seven Senders. Volg ons op social media.