Schoenenmerk Dr Martens wil zich meer op de tweedehands markt gaan richten. Daarom is het bedrijf een samenwerking aangegaan met tweedehands platform Depop.
Dat meldt ceo Kenny Wilson in gesprek met The Guardian. ‘We denken dat dit een groot gedeelte zal zijn van hoe consumenten in de toekomst winkelen’, stelt de directeur, die verwacht dat de verkoop van tweedehands producten binnen tien jaar tijd goed kan zijn voor 15 procent van de omzet.
‘Dit is van belang voor ons bedrijf op de lange termijn’, vervolgt Wilson. ‘Onze kracht is de lange levensduur van het product. Ik kan een paar schoenen zeven of acht jaar in bezit hebben en dan zijn nog steeds goed voor iemand anders die ze wil kopen.’
De twee bedrijven gaan ook een refurbshed-programma opzetten. Daarbij worden oude schoenen opgepoetst en voorzien van onder andere nieuwe veters en zolen. Vervolgens worden deze producten met korting opnieuw op de markt gebracht.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Dr Martens stapt in tweedehands dankzij samenwerking Depop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.