Na meerdere jaren bij Booking.com gewerkt te hebben, zag Bas Perik een mooie uitdaging bij Voetbalshop. Samen met het bestaande management heeft hij het bedrijf hard verder kunnen laten groeien. We spreken Bas Perik, CEO van Voetbalshop, over de onderscheidende waarden, de uitdagingen die ze nog te wachten staan en toekomstplannen.
Van Badge Direct BV naar Voetbalshop
Ruim 40 jaar geleden begon oprichter Roland Heerkens met buttons en badges in de muziek merchandise, vandaar ook de naam “Badge Direct BV”. Maar het bedrijf zag niet alleen kansen in de muziekbranche, ook zagen ze veel mogelijkheden in de sportwereld. “Al snel kwam er naast buttons en badges sportmerchandise bij en geleidelijk aan ontstond er een verschuiving naar voetbal. Toen e-commerce opkwam was een stap naar de online verkoop met Voetbalshop een logische”, vertelt Bas. Badge Direct BV is bij klanten tegenwoordig dan ook beter bekend als Voetbalshop.
Het verschil maken door creativiteit en flexibiliteit
Binnen het bedrijf merk je een enorme passie voor de voetbalwereld; iedereen binnen het bedrijf “ademt” voetbal. Deze passie probeert Voetbalshop duidelijk naar buiten toe te communiceren. Volgens Bas is de liefde die de mensen binnen het bedrijf voor de sport hebben écht voelbaar voor de klanten, iets wat andere aanbieders bijna niet kunnen evenaren. Voor hem was dit ook de reden om de sprong van hotels naar voetbal te maken.
Voetbalshop heeft de ambitie om verder door te groeien in België en wil in de komende jaren meerdere fysieke winkels gaan openen. “Verder willen we doorgroeien in teamwear in Nederland en daarmee onze positie als marktleider verder uitbreiden. We leveren nu zo’n 350 amateurvoetbalverenigingen en we willen dat aantal dit jaar verder uitbreiden. En we zijn deze maand begonnen in ons nieuwe HQ/warehouse in Utrecht. Doordat we nu eindelijk al onze activiteiten op één plek hebben, verwachten we de komende jaren verder te kunnen groeien naar een omzet van 75 miljoen euro in 2024 en bovenal veel efficiënter te kunnen opereren”, vertelt Bas.
De combinatie van online en fysiek
Voetbalshop is niet alleen online goed bereikbaar voor haar klanten, ze maken gebruik van de combinatie van “clicks and bricks”. Zo brengen de 17 fysieke winkels veel voor het bedrijf. “Door deze winkels kunnen we dichter bij voetbalverenigingen opereren en die nog beter bedienen. Door deze integratie en wisselwerking nog gestroomlijnder te laten lopen, kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren. Nu we in het straatbeeld zichtbaar zijn, geeft dat een extra soort credibility aan het toch al sterke Voetbalshop-merk.”
Om de klanten goed te kunnen blijven bedienen, wordt er tegenwoordig gebruik gemaakt van een online terminal, zodat zelfs de kleinere winkels beschikken over een groot aanbod. “Alhoewel nog niet iedereen deze terminal evenveel gebruikt, zijn de resultaten al boven verwachting.”
Thuiswinkel.org draagt een steentje bij aan deze ambities
“We zijn al heel lang lid van Thuiswinkel.org. Het belangrijkste argument om lid te worden was de geloofwaardigheid en het vertrouwen van het keurmerk. Niet iedereen bestelde zomaar iets online, iets wat tegenwoordig wel aan het veranderen is.” Toch is dat niet de enige reden om lid te zijn, volgens Bas is op het moment ook de jaarlijkse scan heel erg waardevol. “Een check van een extern bedrijf houdt ons scherp”, licht Bas toe.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Iedereen binnen het bedrijf ademt voetbal’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.