Twinkle100-speler Superwinkel begon ooit met een breed assortiment met speelgoed en elektronica. De afgelopen jaren kwam de focus meer op het luxe segment te liggen. Een nieuwe naam was dus nodig, vonden de eigenaren. Het werd Deloox. ‘Potentiële klanten zagen de naam soms als een drempel om hun luxeproduct bij Superwinkel te bestellen.’
Dat laat mede-eigenaar Roy Roes desgevraagd weten. De nieuwe naam moet ook helpen om het bedrijf te helpen te groeien over de grens: ‘We hebben de internationale ambitie om één van de grootste parfum- en beautyspecialisten van Europa te worden’, stelt Roes: ‘We zijn inmiddels actief in een aantal grote Europese markten en realiseren daar een omzet van 33 miljoen euro. Dit willen we de komende jaren verder uitbreiden.’
In het buitenland stond Superwinkel bekend onder de naam Supershop. Maar sinds het bedrijf heeft gekozen om zich te specialiseren in enkele productgroepen, dekt die naam de lading niet meer. ‘De naam Superwinkel is ontstaan in de tijd dat we nog een veel breder assortiment voerden met ook speelgoed en elektronica. Toen sloot die naam veel beter aan bij het “warenhuis” assortiment dat we voerden. Sinds drie jaar hebben we de volledige focus op parfum en beauty en ging de naam ons steeds meer in de weg zitten omdat hij niet meer goed aansloot op het assortiment en de uitstraling van de producten.’
De naamsverandering van Superwinkel is gefaseerd uitgevoerd. Deze week was Nederland als laatste aan de beurt.
Het begon met parfumsuper. Dat wordt even vergeten in dit persbericht.