Boody is ontstaan uit een passie om betere basics te ontwerpen: alledaagse kledingbenodigdheden van een zachte stof met een comfortabele pasvorm.
‘Onze producten worden zorgvuldig gemaakt van biologisch geteelde bamboe, waardoor ze superzacht, comfortabel, ademend en vooral duurzaam zijn’, vertelt Elliot Midalia, co-managing director van Boody. Tijdens de pandemie groeide de vraag naar loungewear en essentials. ‘We hebben daarbij het geluk dat ons aanbod naast Boody.eu ook te koop is bij drogisterijen en natuurvoedingswinkels; allemaal kanalen die open blijven gedurende de lockdown.’
Bij het bedrijf draait alles om duurzaamheid en bewust produceren. ‘Al onze producten zijn gemaakt met één doel voor ogen: je goed laten voelen’, aldus de site. Dat goede gevoel betreft volgens de co-managing director zowel de productie en de planeet als het draagcomfort. Daarbij werkt het merk samen met de ‘1% for the Planet’-beweging: 1 procent van de online verkopen wordt gedoneerd aan non-profitorganisaties die helpen het milieu te beschermen.
Het merk, dat startte in Australië, maakte snel furore en is inmiddels te koop in vijftien landen. Recent lanceerde het in Nederland. Logistiek en distributie in Europa was nieuw voor de organisatie. Midalia: ‘We besloten hier via een eigen magazijn te distribueren om vertragingen in levering te voorkomen.’ Het bedrijf werkt voor transport samen met Bleckmann.
De uitdaging is nog om bij consumenten het vooroordeel weg te nemen dat duurzame kleding niet modieus en oncomfortabel is. ‘Als je onze producten ziet en voelt, weet je dat het tegendeel waar is’, zegt de co-managing director. Hij zet pr, paid social en paid search in voor merkbekendheid en er is ook een loyalty-programma voor trouwe klanten. De ambities zijn groot: ‘We bieden het beste product in zijn soort aan en gebruiken technologie, data en innovatie om een leider in fashion te worden. We zijn op reis – en we zijn nog maar net onderweg’, besluit Midalia.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bamboe Boody om je body
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.