Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh bezorgt meer maaltijdboxen, maar ziet resultaat afnemen

2021-11-02
1000562
  • [nieuws]
  • 1:00

Aanbieder van maaltijdboxen HelloFresh bezorgde in het derde kwartaal ruim 40 procent meer bestellingen. De omzet steeg daardoor met 45 procent naar 1,4 miljard euro.

Dat maakt het vandaag bekend. De groei van het afgelopen kwartaal is echter niet terug te zien in de (bruto) winstcijfers. Zo daalde de EBITDA ten opzichte van Q3 vorig jaar met ruim 30 procent naar 79,8 miljoen euro, vorig jaar was dit nog 114,7 miljoen. Een reden voor die daling wordt niet direct gegeven, maar HelloFresh laat wel weten het afgelopen kwartaal veel investeringen te hebben gedaan, bijvoorbeeld de uitbreiding naar Noorwegen en Italië, en de overname van platform Youfoodz.

Door de groei past HelloFresh wel zijn vooruitzichten voor dit jaar aan. Die stond op een omzetgroei tussen de 45 en 55 procent en gaat nu naar een omzetgroei tussen de 57 en 62 procent op jaarbasis. De vooruitzichten voor het resultaat blijven hetzelfde. HelloFresh gaat uit van een brutowinstmarge tussen de 8,25 en 10,25 procent.

HelloFresh is één van de bedrijven die een enorme toename zagen in orders sinds de coronapandemie, getuige een top-10 notering in de Twinkle100 van dit jaar.