Twinkle | Digital Commerce

Markt voor productabonnementen plust komend jaar naar verwachting ruim 70 procent

2021-10-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

De totale markt voor productabonnementen stijgt het komende jaar met zo’n 71,4 procent naar 2,4 miljard euro. Dat blijkt uit een voorspelling van marktonderzoeker Multiscope.

Naar verwachting sluiten Nederlanders komend jaar 2,4 miljoen nieuwe productabonnementen af. In totaal komen er 1,9 miljoen abonnementen bij, omdat er ook een half miljoen abonnementen worden opgezegd. De waarde van de markt stijgt naar verwachting met 1 miljard euro.

Consumenten zijn het meest geïnteresseerd in abonnementen op dranken en voeding. 7 procent van de ‘potentiële nieuwe abonnees’ heeft interesse in een abonnement op dranken, zoals bier, wijn en frisdrank. Ook abonnementen op maaltijdboxen en koffiebonen, pads, en cups, staan op het verlanglijstje. In beide gevallen is 6 procent geïnteresseerd om een dergelijk abonnement af te sluiten.

In het onderzoek heeft Multiscope ook de vraag gesteld waar consumenten nog een productabonnement missen. Ruim een derde (34 procent) zou graag een abonnement willen afsluiten bij de plaatselijke bakker, groenteboer, slager, visboer of bloemist. Ook is er interesse in periodieke levering van landelijke retailers zoals supermarkten.

Aan het onderzoek van Multiscope deden bijna 3.500 Nederlanders mee.