Twinkle | Digital Commerce

Investeren in e-commerce kennis

2021-10-11
1000562
  • [branded content]
  • 2:57

De coronapandemie heeft de online wereld op zijn kop doen staan. En we geloven erin dat e-commerce de komende jaren nog meer doorgroeit. Investeren in kennis over e-commerce is onverminderd belangrijk. Daarom is PostNL trotse hoofdsponsor van Shopping Today. Hét e-commerce kennisevent waar je middels allerlei sessies kennis op doet over e-commerce. Want hoe zit dat met duurzaamheid en die groei in e-commerce? Hoe kun je als B2B webshop ook profiteren van de groei in e-commerce? En hoe kun je meer waarde halen uit jouw retouren? PostNL verzorgt tijdens Shopping Today een aantal sessies, die je niet kunt missen.

Duurzaamheid en groeiende e-commerce. Kan dat wel samen?

Op deze vraag geven Suzanne Debrichy van PostNL en Marianne Vierhout-Hooymans van de Bijenkorf antwoord tijdens Shopping Today. Duurzaamheid staat hoog op de agenda bij veel bedrijven en consumenten. Maar hoe kun je verduurzamen? Als grootste post- en pakkettenbedrijf van de Benelux is PostNL zich sterk bewust van de impact die we op de wereld om ons heen hebben en kúnnen hebben. Daarom hebben we allerlei stappen gezet om de groei in e-commerce, duurzaam op te vangen. Dat doen we samen met onze klanten. Een mooi voorbeeld is de Bijenkorf. Zij verduurzamen op de producten, de verpakking en de logistiek. Samen laten PostNL en de Bijenkorf zien wat er nu al mogelijk is, maar ook waar de uitdagingen zijn. Hoe zit het met al die duurzaamheidsclaims bijvoorbeeld? Is de fiets altijd duurzamer? Suzanne en Marianne bieden ze handvatten om duurzaamheid in jouw organisatie in praktijk te brengen. Meer weten? Op Shopping Today om 12:10 uur vertellen Suzanne en Marianne je meer.

Haal meer waarde uit je retouren

Retouren horen bij e-commerce. Een goed retourbeleid kan klanten het vertrouwen geven om een online aankoop te doen. Bovendien zorgt een goed ingerichte customer journey van retouren voor een positieve (retour)ervaring van jouw klant. Dit vergroot de kans dat klanten terugkeren naar jouw webshop en een herhaalaankoop doen. Met als resultaat dat de omzet en nettomarge van jouw webshop groeit. Maar hoe pak je die kansen voor jouw webshop? Wij bieden je handvatten om die kansen te signaleren, te benutten en zo meer waarde te halen uit je retouren. Volg de sessie van Heidi van Eijk van Reductify en Sophie Albas van PostNL om 11:30 uur.

Hoe laat je B2B e-commerce omzet groeien?

Negentig procent van de zakelijke bestellers koopt inmiddels online. Het aantal online bestellingen in B2B is het afgelopen jaar met maar liefst 50% gestegen! Welk aandeel heeft corona daarin gehad? Wat is de verwachting voor de toekomst? En welke rol heeft duurzaamheid in B2B E-commerce? Voor het derde jaar op een rij presenteren Intershop en PostNL de uitkomsten van de B2B e-commerce Markt Monitor en geven antwoord op deze vragen. Ook geven we concrete tips om vandaag al jouw B2B webshop te optimaliseren. Meer weten over B2B e-commerce? Volg de sessie om 13:30 in de Meelzolder.

Van hagelschieten naar voltreffers: laat data het werk doen in je marketing

Data heeft de wereld veranderd. Digital nieuwkomers stoten traditionals van de troon en de kaarten worden opnieuw geschud. Zonder data staat je marketing gelijk aan schieten met losse flodders. Slim gebruik van data helpt je om klantbehoefte te pinpointen, de juiste oplossing aan te bieden en meer te converteren. Maar wat nou als je – zoals velen – geen data cruncher of statistisch wonder bent? En wel snel de vruchten wil plukken van alles wat data je bieden heeft? In deze presentatie om 14:10 uur neemt Jan-Bart bij de Vaate je mee in eenvoudige shortcuts voor meer succes in e-commerce.