Hoe haal je als merk of leverancier je voordeel uit Dropshipping en crossborder selling? Tijdens Shopping Today, dat 14 oktober plaatsvindt in DeFabrique in Utrecht, vertellen Lightspeed en Droppery over de voordelen van dropshipping en hoe je de efficiëntieslag kan maken als groothandel, leverancier of merk.
[Foto vlnr: Robin van der Heiden; Titia Westra van Holthe; Marco Mulder]
Waarom mogen mensen jullie presentatie niet missen?
Titia Westra van Holthe (Lightspeed): ‘Je krijgt een exclusief kijkje in de keuken van Lightspeed en leert meer over de samenwerking met Droppery. Het wordt een interessante presentatie over hoe wij samenwerken en hoe wij samen merken en leveranciers verbinden met het reseller network in binnen- en buitenland.’
Wat is volgens jullie de belangrijkste ontwikkeling op het gebied van e-commerce?
Robin van der Heiden (Droppery): ‘Ik denk dat de belangrijkste ontwikkeling op het gebied van e-commerce de toegankelijkheid voor ondernemers is. Nooit was het zo makkelijk om online zaken te doen. Door Corona is dat (noodgedwongen) alleen maar versneld. Hier kan, of moet je als ondernemer of merk je voordeel uithalen. Dit kan door het inzetten van allerlei kanalen waar je ook nog gebruik kan maken van de data die je vergaart, om zo je doelgroep nog gerichter te bereiken.’
Welke ontwikkeling wordt naar jouw idee juist overschat?
Marco Mulder (Droppery): ‘Je kan bijna niet om marketplaces heen, maar ik denk dat deze groei wordt overschat. Er gaat een kantelpunt ontstaan dat mensen beseffen dat directe verkoop altijd het belangrijkste is en dat je eigen merk centraal moet staan in je omnichannel strategie. Met deze reden is Droppery ontwikkeld, waar voorraad te combineren is met dropshipping en de merken en leveranciers bepalen.
Hoe is je eigen winkelgedrag het afgelopen jaar veranderd?
Mulder: ‘Net als iedereen ben ik meer online gaan shoppen. Van nature ben ik iemand die graag in een winkel komt en eerst een product fysiek bekijkt, vooral met fashion. Door mijn kijk op marketplaces bestel ik de laatste tijd direct bij de webshop zelf.’
Westra van Holthe: ‘Waar ik voorheen vaak spullen via de grotere marketplaces kocht, ben ik me gaan verdiepen in ondernemers in de buurt die hetzelfde, of soortgelijke, producten verkopen en ben ik direct bij hen gaan kopen.’
Wat vind je een voorbeeldbedrijf als het gaat om de customer journey?
Van der Heiden: ‘Qua customer journey moet ik zeggen dat ik een grote fan ben van Zendesk. Zij slagen erin om een ingewikkeld en moeilijk proces te veranderen in een toegankelijk product. Hoewel hun software zeer uitgebreid is, snap je binnen één dag hoe je customer service online kan inrichten.’
Westra van Holthe: ‘Wellicht gek om nu ‘Lightspeed’ te noemen, maar dat is wel een van de redenen waarom ik bij Lightspeed ben gaan werken. Ik vind het heel bijzonder hoe Lightspeed al haar klanten verwelkomt en begeleidt tijdens en na het aankoopproces, en hoe vervolgens onze producten ervoor zorgen dat klanten van onze klanten ook weer een unieke customer journey hebben.’
De sessie: "Hoe haal je als merk of leverancier je voordeel uit Dropshipping en crossborder selling" door Droppery en Lightspeed vindt plaats tijdens Shopping Today op 14 oktober in DeFabrique.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘De groei van marketplaces wordt overschat’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.