Twinkle | Digital Commerce

Impact van levering

2021-10-11
1000562
  • 1:33

‘Snelle levering is belangrijker dan goedkope levering’, was de stelling die de redactie van Twinkle voorlegde aan Kemal Tas.

Tekst: Kemal Tas

Toen ik bijna tien jaar geleden mijn bedrijf begon, zag het online winkelgebied er nog heel anders uit. Er werd door mensen al wel online gekocht, maar hun eisen waren nog heel anders. Toen ik startte, wist ik nog niet hoeveel impact de levering van een bestelling had op klanten. De afgelopen jaren veranderde mijn organisatie enorm en groeiden we flink. Die groei zorgde ervoor dat ik ook anders moest denken, omdat de omstandigheden rondom online retail ook veranderden. Klanten werden beetje bij beetje verwend door bedrijven met enorme leveringssnelheid.

Om te blijven ontwikkelen, kon ik daar natuurlijk niet bij achterblijven. Ik koos in het begin voor goedkope levering met het kostenplaatje in m’n achterhoofd. Hier kwam ik na een tijdje hard van terug. Elk deel van je bedrijf heeft natuurlijk te maken met het beeld wat klanten van je hebben, maar veel elementen gebeuren binnenshuis en dan is een prettige bezorging regelen het beste en slimste wat je dan kunt doen.

Ik vind het belangrijk dat klanten vooraan staan en dat je iedereen op een zo persoonlijk mogelijke manier blij kunt maken. Snelle levering is daarom voor mij zeker belangrijker dan goedkope levering. Simpelweg omdat ik dit een investering vind op het gebied van imago en efficiëntie.\

Tegenwoordig is ondernemen niet alleen meer geld verdienen, maar ook echt naam maken. Nu kunnen we snelle levering waarmaken door gebruik te maken van verschillende pakketdiensten met elk hun eigen kracht. De klant kan zijn bestelling helemaal naar wens aanpassen en daar krijg je vaak positieve reacties op. Door die persoonlijke, snelle levering komen klanten vaker terug en hoeft je klantenservice zich minder bezig te houden met vragen over leveringen. Wat mij betreft betaalt een snelle levering zich dus veel beter uit dan een goedkope!

Kemal Tas is ceo van Ledstores Europe.