De overname van pure player Kleertjes.com door wehkamp is afgerond. De ondernemingsraden van beide bedrijven hebben positief geoordeeld over de acquisitie.
Eerder deed marktwaakhond ACM dat al. Die beoordeelde dat na de overname nog genoeg concurrentie overblijft. Nu de overname door de betrokkenen is goedgekeurd, wordt begonnen met het combineren van de operationele kant. De bedrijven zeggen door de overname, met behoud van de merkidentiteiten, gezamenlijk te kunnen uitgroeien tot ‘de meest inspirerende en leidende online kindermoderetailers in Nederland’.
De integratie van de operationele kant zal waarschijnlijk het komende jaar in beslag nemen. Klanten van Kleertjes.com kunnen geleidelijk snellere leveringen, latere besteltijden voor levering de volgende dag en uitgebreide assortimenten verwachten. Ceo Graham Harris van wehkamp: ‘De acquisitie komt op een logisch moment. Onze prestaties zijn sterk en we groeien met dubbelen cijfers in onze belangrijke categorieën mode, wonen, beauty en kindermode. Ons klantenbestand groeit en de bestedingen van klanten nemen toe.’ De ceo laat verder weten dat wehkamp verdere overnames niet uitsluit, zodra de integratie van Kleertjes.com is afgerond.
Ik mag hopen dat Wehkamp serieus kijkt naar het technische platform van kleertjes.com dat vele malen beter is dan het huidige dat in gebruik is bij Wehkamp