Twinkle | Digital Commerce

Foodblogs nu ook uitgerust met koopknop van Albert Heijn

2021-08-12
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Meerdere foodblogs zijn sinds deze week voorzien van een koopknop van supermarkt Albert Heijn. De Zaanse super volgt daarmee het voorbeeld van Jumbo, dat dit enkele maanden geleden al deed.

Met de koopknop kunnen lezers van de blogs direct ingrediënten van populaire recepten bestellen bij de online supermarkten. Volgens Food Influencers United, dat de foodbloggers koppelt aan die supermarkten, wordt die manier van eten bestellen steeds populairder: ‘Miljoenen mensen zoeken wekelijks hun culinaire inspiratie online’, stelt Kees Meershoek van het platform. ‘Corona heeft dat alleen maar versterkt. Men at meer thuis en met de sluitingen van de horeca ging er ook meer aandacht naar het koken.’ Volgens Meershoek zagen foodblogs daardoor het verkeer met tientallen procenten toenemen.

Albert Heijn start met 14 foodblogs, dit wordt indien succesvol opgeschaald. ‘We hadden reeds een Albert Heijn bestelknop bij enkele partners’, vertelt senior online marketing expert Philip Sonneveldt van Albert Heijn. ‘De samenwerking met Food Influencers United brengt ons de techniek én het bereik om deze service aan een veel groter publiek te leveren.’