De online supermarkt cq maaltijdbezorger Butlon wil eind dit jaar al zijn website openen voor bestellingen uit Duitsland en België. Dat meldt oprichter Alessio Pinna tijdens de Webwinkel Vakdagen Summer Edition in de Jaarbeurs Utrecht.
Butlon is een merkwaardig bedrijf. Wat begon als platform voor maaltijdbezorging voor restaurants, maakte door een pr-stunt in de lockdown – een ludieke actie waarbij Butlon de boodschappen voor jou doet – in een jaar tijd de omslag naar online supermarkt. Door een nauwe samenwerking met horecagroothandels kan Butlon zich onderscheiden van andere websupermarkten met bulkprijzen op versproducten. Pinna: ‘We zijn de Lidl of Aldi-formule in een online jasje. Dat was een stukje van de markt dat nog niet ingevuld is door andere partijen.’
Groei
Uit het niets groeide de websuper-tak naar een site met 1.200 producten, 500.000 bezoekers in de eerste helft van 2021 en levert zo’n 10.000 dozen (lees: bestellingen) per maand. Dat aantal groeit gestaag en moet dit jaar nog verdubbelen naar 20.000 om de geplande 100.000 aan te tikken.
De snelle groei vraagt om een versnelde uitrol van applicaties die het bedrijf eerder niet had voorzien. Zo werd afgelopen maand het magazijn en de koelcel vergroot, staat eind dit jaar al een nieuwe site en app op het programma en moeten er rond die tijd ook websites klaar staan voor Belgische en Duitse consumenten. In eerste instantie wordt daarop niet het volledige assortiment aangeboden: de koel- en diepvriesproducten zullen pas later worden toegevoegd. Pinna verwacht “begin volgend jaar” de eerste bestellingen uit België en Duitsland.
Lees hier het interview dat Twinkle eerder had met Alessio Pinna.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Websuper Butlon breidt uit naar Duitsland en België
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.