Twinkle | Digital Commerce

Your Gin: 'Met alcohol kun je niet zomaar naar het buitenland'

2021-07-29
1000562
  • [interview]
  • 1:32

Oorspronkelijk was Your Gin een b2b-bedrijf dat zijn producten sleet aan horecagelegenheden. Tot de komst van corona – toen sloten de deuren van hun klanten.

Al gauw bedachten eigenaren Sander Claassen(links op de foto) en Ben van Delft het plan om een webshop te openen voor consumenten. Dat nam wat meer tijd in beslag dan gedacht, omdat ze eerst over de nodige vergunningen moesten beschikken. Your Gin biedt, zoals de naam al aangeeft, gin, die klanten gepersonaliseerd kunnen maken door een formaat fles en smaak gin te kiezen en zelf het etiket te maken. Als cadeau kan het worden gecompleteerd met tonic en (indien gewenst gegraveerd) glaswerk.

‘Wat wij verkopen, hebben we ook zelf geproduceerd’, aldus Claassen. Dat ziet hij ook als het grootste onderscheid met zijn concullega’s. ‘We verschillen van anderen door de kwaliteit van onze gin en het personaliseren van de fles. We bieden een totaalconcept met gin, tonic en glazen.’ Alle smaken uit de webshop zijn op voorraad. Bestellingen worden verzonden met PostNL. ‘We hebben een eigen printer voor de etiketten, dat scheelt tijd. Gemiddeld gaat een order de dag na bestelling bij ons de deur uit’, vertelt de mede-eigenaar.

Om naamsbekendheid te genereren worden vooral social media ingezet. ‘We zijn nog zoekende welke kanalen we het beste kunnen gebruiken. We checken natuurlijk alle data om te kijken waar we het meest succesvol zijn. Daarnaast maken we goed gebruik van SEO.’

De webshopeigenaren merken dat het best lastig is om mensen naar de shop te krijgen. Claassen: ‘Bij b2b is het makkelijk, dan weet je precies waar je ideale klant zit. Bij consumenten is dat ingewikkelder.’ In de toekomst zouden ze graag uitbreiden naar Duitsland. Maar dat vergt nog enig uitzoekwerk in verband met accijnzen en dergelijke, weet de mede-eigenaar: ‘Met alcohol kun je niet zomaar naar het buitenland.’