Twinkle | Digital Commerce

Dwingen flitsbezorgers traditionele supers tot verandering?

2021-07-23
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

In de online rubriek e-bites vangt Twinkle een opvallende quote. Eén die je wellicht hebt gemist, maar die genoeg gespreksstof doet opwaaien. Deze keer Ton van Veen, financieel directeur van supermarkt Jumbo.

De razendsnelle ontwikkeling van flitsbezorgers als Gorillas, Getir en Flink is traditionele supermarkten niet ontgaan. In gesprek met De Telegraaf – naar aanleiding van de gepubliceerde halfjaarcijfers van supermarkt Jumbo – liet diens cfo Ton van Veen deze week weten ‘serieus naar de mogelijkheden’ van flitsbezorging te kijken.

Volgens Van Veen sluit Jumbo de ogen niet voor flitsbezorging, mede omdat er steeds meer interesse vanuit de consument is. Jumbo doet momenteel dan ook onderzoek naar eventuele samenwerkingen op dat vlak. ‘Maar het kan ook zijn dat we zelf een flitsbezorgingservice opzetten.’ Het zou dan gaan om bezorging van verse producten als groente en fruit.

De flitsbezorgers zorgen er daarnaast voor dat het verdienmodel van online boodschappen meer onder druk komt te staan, stelt Van Veen in Het Parool. En dat terwijl geld verdienen met online boodschappen toch al een lastig verhaal blijkt. Dat was jaren geleden al zo, en volgens Van Veen is dat nog steeds het geval. ‘Het kantelpunt is nog niet bereikt’, besluit de financieel topman.

Afbeelding ter illustratie