De Autoriteit Consument en Markt waarschuwt consumenten voor oneerlijke handelspraktijken van Digital Advice, een bedrijf dat verschillende webshops bezit.
Digital Advice verkoopt verschillende producten, zoals sneakers, trainingsbroeken en tassen via zestien verschillende dropship platforms. Volgens de ACM zijn er over het bedrijf veel klachten binnengekomen. Zo worden bestelde producten niet geleverd of worden verkeerde producten bezorgd. Op het moment dat klanten de producten willen terugsturen, lukt dit vaak niet omdat het bedrijf niet bereikbaar is.
De waakhond stelt dat Digital Advice regelmatig nieuwe shops online zet, waarvan voor consumenten niet meteen duidelijk is dat deze bij het bedrijf horen. Het afgelopen jaar ontving de ACM meer dan duizend klachten over de websites van het bedrijf. ‘Waarschijnlijk is dit nog maar een beperkt deel van het werkelijke aantal consumentenproblemen’, aldus de ACM.
1.000 klachten!! En wanneer gaan we hier iets aan doen dan? Of berusten we hierin en laten we willens en wetens nog veel meer consumenten de dupe worden?