Twinkle | Digital Commerce

Google: meer opties voor retailers

2021-05-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Google kondigt wederom een nieuwe rits aan vernieuwingen aan voor retailers op zijn platform. Het gaat om nieuwe integraties, uitbreidingen van bestaande AR-functies en meer afrekenopties via Youtube en Google Maps.

Dat werd vandaag bekendgemaakt tijdens de Google Marketing Livestream, een event van Google waarbij de nieuwste innovaties op het gebied van reclame en retail aan bod kwamen. Vorige week werden tijdens de jaarlijkse conferentie Google I/O al enkele vernieuwingen aangekondigd, waaronder een uitgebreide samenwerking met Shopify. Nu laat de zoekgigant weten dat daar binnenkort ook integraties met WooCommerce en GoDaddy bijkomen.

Daarnaast krijgen retailers meer mogelijkheden om producten te tonen die beschikbaar zijn voor ‘Nu afhalen in de winkel’, ‘Afhalen aan de stoep’ of ‘Later ophalen’. Deze labels zijn ook beschikbaar voor YouTube en Google Maps.

Vorige week liet Google al weten meer AR-toepassingen te lanceren voor retailers. Nu komt daar een uitbreiding van de al bestaande AR make-upkit bij. Met die kit kunnen klanten lippenstift en oogschaduw uitproberen voordat deze wordt aangeschaft. Binnenkort worden meer merken hieraan toegevoegd, waaronder L’Oréal en Estee Lauder.