Twinkle | Digital Commerce

Armbnd: 'De focus ligt nu op het bieden van een mooi platform'

2021-06-03
1000562
  • [interview]
  • 1:32

Ontstaan vanuit een gemis: het merk Armbnd. Het bestaande aanbod was in de ogen van oprichter/eigenaar Danny de Keizer te uitgesproken of te veel geïnspireerd op bijvoorbeeld het maritieme thema.

‘Ik zie een armband als subtiele kledingaccessoire die de finishing touch geeft aan je outfit’, steekt De Keizer van wal. Hij is afgestudeerd industrieel ontwerper aan de TU Delft en heeft naast de webshop ook een eigen ontwerpbureau: StudioDiverse.

‘Stijlvolle minimalistische armbanden die rust uitstralen’, zo omschrijft de eigenaar zijn collectie. De Keizer maakt de armbanden zelf met de hand. Ze zijn in verschillende kleuren te koop, waarbij klanten de touwkleur en de kleur van de metalen magneetsluiting kunnen kiezen. Op dit moment bestaat de collectie uit drie modellen. Mocht de armband niet passen, dan kunnen klanten gebruikmaken van de ‘maatgarantie’ en het sieraad ruilen voor een exemplaar met de correcte maat. Armbnd.com onderscheidt zich volgens de eigenaar van anderen door het strakke design, de kwaliteit en de service die hij online biedt.

De juiste materialen gebruiken en de armband op de juiste wijze produceren is heel belangrijk voor De Keizer. Daarom maakt hij ze zelf: ‘Zo kan ik de kwaliteit waarborgen en snel schakelen.’ Bovendien kan hij zo op basis van bestelling produceren en heeft hij geen grote voorraad eindproducten nodig. De bestelde armbanden worden, chic verpakt, verzonden via DHL. ‘De focus ligt nu op het bieden van een mooi platform, waar we niet alleen webshop zijn, maar ook tips en advies willen geven’, aldus de designer.

Voor zijn merkbekendheid merkt De Keizer vooral het effect van mond-tot-mondreclame. Daarnaast zet hij SEO, Google Ads en sociale media in. ‘Het is wel een uitdaging om op te vallen tussen andere merken en shops’, verklaart de ontwerper, ‘maar het enthousiasme dat ik van klanten terugkrijg geeft me energie.’