Twinkle | Digital Commerce

‘Edeka zet vol in op Picnic’

2021-05-05
1000667
  • [nieuws]
  • 0:59

De Duitse supermarkt Edeka wil bij zijn online activiteiten volledig inzetten op partner Picnic. Toch zinspeelt het bedrijf niet op een meerderheidsbelang in de online super.

Dat stelde bestuursvoorzitter Markus Mosa van Edeka deze week tijdens een evenement voor zakelijke pers in Düsseldorf. Edeka, dat onlangs nog boodschappenbezorger Bringmeister verkocht aan de Tsjechische investeerder Rockaway Capital, beschikt over een minderheidsbelang in Picnic en wil dat aandeel dus wel uitbreiden, maar geen eigenaar worden. Want, stelt Mosa volgens Duitse media: ‘Uiteindelijk kan geen enkele (fysieke) retailer online beter zijn dan een echte e-commerce retailer.’

Vooralsnog is Picnic in Duitsland alleen actief in Noordrijn-Westfalen, maar volgens Frederic Knaudt, de baas van de online super in Duitsland, wil het bedrijf mogelijk komend jaar al naar andere deelstaten uitbreiden. Of de nummer 13 van de Twinkle100 uiteindelijk in heel Duitsland zal bezorgen is niet bekend. Maar dat Edeka overtuigd is van de potentie van de online super in Duitsland is volgens Mosa helder: ‘Picnic wordt de online tak van Edeka’.

De bestuursvoorzitter liet ook weten dat Edeka ervan overtuigd is dat het concept van Picnic op termijn winstgevend kan zijn.