C&A sluit zich aan bij het Connected Retail-programma van online retailer Zalando. Het gaat in eerste instantie om een selectie Duitse winkels. De komende tijd worden meer winkels toegevoegd.
Het is niet duidelijk of daar ook winkels uit Nederland bij horen. C&A ziet de samenwerking met Zalando als manier om zijn omnichannel strategie uit te breiden. ‘We verstevigen onze positie als één van Europa’s toonaangevende modemerken die een breed scala aan duurzamere producten aanbieden’, stelt Martijn van der Zee, Chief Merchandise & Sourcing Officer bij C&A Europa.
Het Connected Retail Programma van Zalando houdt in dat fysieke winkels hun aanbod via het platform van Zalando kunnen verkopen. Dat programma werd enkele jaren geleden opgetuigd. Tijdens de coronacrisis blijkt het voor veel fysieke fashionverkopers een manier om alsnog hun producten te kunnen verkopen. Zalando zag daardoor het aantal aangesloten partners toenemen naar 3.000. Dit jaar alleen al kwamen er 500 bij.
Reden genoeg voor Zalando om Connected Retail verder uit te breiden. Met Oostenrijk wordt een negende markt toegevoegd, naast Duitsland, Nederland, Polen, Spanje, Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland. De nummer 4 van de Twinkle100 mikt op een verdubbeling van het aantal aangesloten retailers aan het einde van het jaar.
Er is op dit moment 4 keer gereageerd op:
C&A zoekt samenwerking met Zalando
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.