AliExpress informeert consumenten nu beter op zijn Europese websites over rechten met betrekking tot hun aankoop. Dat meldt waakhond ACM.
Op verzoek van onder meer de consumentenbond heeft de ACM afspraken gemaakt met het platform dat consumenten beter moeten worden geïnformeerd over bepaalde rechten. Zo vinden klanten meer informatie over bedenktijd, garantie en extra kosten, maar ook bijvoorbeeld meer informatie over wie de verkoper is en waar ze terecht kunnen met klachten.
De ACM benadrukt dat als bedrijven die buiten de EU zijn gevestigd zich richten op Europese klanten, zij zich aan dezelfde spelregels moeten houden als andere aanbieders binnen de EU: ‘Dit maakt dat consumenten met vertrouwen online hun aankopen kunnen doen’, stelt Cateautje Hijmans van den Bergh, bestuurslid van de ACM. ‘Dit maakt ook dat zij onder dezelfde spelregels concurreren met andere aanbieders. Met dit resultaat dragen wij bij aan de oplossing van de problemen die de gezamenlijke Europese consumentenbonden hebben aangekaart.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
ACM: AliExpress informeert klant duidelijker over rechten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.