Twinkle | Digital Commerce

Bol.com lanceert PlatformMonitor

2021-01-21
1000562
  • [nieuws]
  • 0:49

Bol.com gaat per kwartaal meer informatie delen over klantgedrag en doet dat in de nieuwe PlatformMonitor. Hierin wordt onder andere informatie gegeven waar klanten naar zoeken en wat de populairste artikelen of categorieën zijn om in te (gaan) verkopen.

Uit de eerste PlatformMonitor, die gisteren verscheen, blijkt bijvoorbeeld dat het aantal partners van bol.com is toegenomen met 160 procent ten opzichte van een jaar eerder. In december 2020 waren 42.000 partners uit België en Nederland actief bij bol.com, tegenover 26.000 in 2019.

Ook geeft het platform inzicht in de meest gezochte producten. Zowel in het derde als in het vierde kwartaal van afgelopen jaar stond ‘mondkapje’ bovenaan. Op nummer twee staat in Q4 de Playstation 5 en lego bezet de derde plaats. De meest verkochte producten zijn niet-medische mondmaskers, boeken en hoesjes voor de mobiele telefoon.