Modegroep Inditex, waar onder andere Zara onder valt, ziet de omzet weer aantrekken. Vooral de online kanalen presteren boven verwachting.
De online omzet groeide met 76 procent in het derde kwartaal, zo blijkt uit cijfers van de modegroep. De gehele omzet daalde met tien procent ten opzichte van dezelfde periode naar 6,1 miljard euro. Dat is minder dan in het eerste en tweede kwartaal, waarin de omzet met respectievelijk 44 procent en 31 procent daalde. De nettowinst kwam in het derde kwartaal uit op 866 miljoen euro.
In het derde kwartaal was vijf procent van de winkels gesloten en 88 procent van de winkels had te maken met beperkingen qua capaciteit en openingstijden. Volgens topman Pablo Isla zijn de resultaten een direct gevolg van effectief management ‘op elk gebied van het bedrijf, met een naadloze coördinatie tussen elke schakel in het bedrijfsmodel: ontwerp, product, productie, logistiek, winkels en online.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Inditex blijft online groeien
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.