PostNL heeft in het derde kwartaal 16,8 procent meer pakketjes bezorgd dan een jaar eerder. Volgens het bedrijf was de groei in vrijwel alle segmenten zichtbaar, maar in het bijzonder bij kleine en middelgrote webwinkels.
Dat laat het bedrijf weten bij de bekendmaking van zijn kwartaalcijfers. Door de toename van het aantal bezorgde pakketjes behaalde PostNL in dat segment een omzet van 490 miljoen euro, dat is bijna 90 miljoen meer dan in het derde kwartaal in 2019. Ook het resultaat is hard gegroeid. Het brutoresultaat van de pakketdivisie komt neer op 49 miljoen euro, een jaar geleden was dit nog 27 miljoen. In totaal bedraagt de kwartaalomzet van PostNL 742 miljoen euro, 106 miljoen meer dan vorig jaar.
De post- en pakketdienst laat weten de komende tijd de capaciteit flink op te schroeven om zich gereed te maken voor de traditionele drukke laatste maanden van het jaar, die dit jaar vanwege covid-19 naar verwachting nog wat drukker worden. ‘We huren extra locaties en transport, zetten extra mensen in voor de bezorging en voor onze sorteercentra’, laat ceo Herna Verhagen weten. ’Deze gaan ook op zondag volledig draaien om de hoge volumes te kunnen opvangen.’
Eerder liet PostNL weten door de groei in volume het verwachte resultaat over dit jaar naar boven bij te stellen. Naar schatting komt dat bedrag nu boven de 175 miljoen euro uit.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kleine en middelgrote webwinkels stuwen pakketvolume PostNL
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.