Thuiswinkel.org start vandaag met de campagne ‘Wees voorbereid, bestel op tijd’. De branchevereniging vraagt daarbij consumenten om hun feestdagenpakketjes op tijd te bestellen, om vertraging te voorkomen.
Zeker dit jaar wordt een enorme drukte in de laatste maanden van het jaar verwacht bij webwinkels en vervoerders. De traditionele drukke maanden in combinatie met de drukte vanwege covid-19 maakt dat webshops een extra 20 procent aan omzet verwachten ten opzichte van vorig jaar. Uit een rondgang van Thuiswinkel.org onder haar leden blijkt dat sommige shops zelfs een verdubbeling verwachten.
‘De e-commercebranche kijkt altijd enorm uit naar de feestdagen, de drukste maar ook leukste tijd van het jaar’, aldus directeur Wijnand Jongen. ‘Zeker in dit onzekere jaar door de coronacrisis is het belangrijk dat de mensen veilig hun cadeautjes kunnen bestellen om toch een fijne tijd te maken van de feestdagen. Webwinkels en vervoerders doen er alles aan om de juiste prognoses te maken en voorbereidingen te treffen. De consument kan ook een handje helpen. Hoe eerder er besteld wordt, hoe meer spreiding en minder bezorgdruk in enkele dagen.’
De branchevereniging geeft consumenten ook enkele tips mee. Zo doen ze er goed aan om niet te wachten tot de laatste dag, om doordeweeks te bestellen en ook de dagen rondom Black Friday in de gaten te houden. ‘Veel webwinkels geven ook kortingen rond Singles’ Day op 11 november.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sector waarschuwt wederom om op tijd te bestellen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.