Twinkle | Digital Commerce

BCC betreedt keukenmarkt onder vleugels van Mirage

2020-11-26
1000562
  • [nieuws]
  • 1:50

Mirage Retail Group meldt vandaag de overname van BCC te hebben afgerond. Alle 1.345 medewerkers en 60 winkels van BCC zijn overgegaan. ‘Nu kunnen we verder bouwen aan ons gezamenlijke succes’, aldus Michiel Witteveen, ceo van Mirage.

Twinkle legde naar aanleiding van het nieuws vandaag, twee maanden na de eerste overnamesignalen, nog een paar vragen voor aan woordvoerder Barbara Heijmans.

Wat houdt deze overname concreet in?

‘BCC wordt onderdeel van een grote Nederlandse retailgroep, maar behoudt zijn eigen identiteit. (…) Voor de klanten van BCC verandert er dus niets. BCC gaat vooral profiteren van de expertise en slagkracht van Mirage Retail Groep. Samenwerking valt met name te verwachten op het gebied van bijvoorbeeld winkelnetwerk, inkoop en ontwikkeling van huishoudelijke producten.’

En wat betekent de samenvoeging voor online?

‘Het geeft BCC en Mirage de mogelijkheid om kennis en ervaring uit te wisselen en nog sneller te leren en op basis daarvan verder te ontwikkelen. Ook kan deze combinatie binnen het grotere winkelnetwerk voordeel halen in omnichannel distributie en logistiek.’

BCC-ceo Herman Bramer geeft in het persbericht aan dat BCC zich nu weer verder kan ontwikkelen. Waaraan valt te denken?

‘Verdere investeringen in omnichannel en service. En ook in het BCC-winkelnetwerk. Daarnaast krijgt BCC volledige support voor het plan om de keukenmarkt te gaan betreden met BCC Keuken. De eerste winkel gaat al voor Kerst open in Zoeterwoude-Rijndijk. Daar gaan we een voor de Nederlandse markt geheel nieuw keukenconcept introduceren.’

Ook zegt hij dat BCC en Mirage elkaar op veel fronten goed aanvullen. Wat zijn enkele concrete voorbeelden hiervan?

‘Voorbeelden zijn de online kennis en platformrelaties van BCC. En de expertise en schaal van het winkelnetwerk en winkeldistributie van Mirage.’

Is het sowieso de bedoeling dat de formules gaan samenwerken? Zo ja, op wat voor manier?

‘Voor de consument blijven het eigen formules en wordt er op onderdelen ook met elkaar geconcurreerd. Aan de achterkant kunnen we gebruik maken van elkaars expertise en kracht, wat ons allebei sterker zal maken.’

Heeft deze samenvoeging nog gevolgen voor de samenwerking van BCC met wehkamp?

‘De samenwerking met wehkamp is voor BCC een interessante pijler in zijn groeistrategie en voor het creëren van schaal. Dat verandert niet door de overname.’