Twinkle | Digital Commerce

Alibaba en Richemont investeren in Farfetch

2020-11-09
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

Alibaba en Richemont investeren in totaal 1,1 miljard dollar in modeplatform Farfetch. Het is de bedoeling dat de aanwezigheid van die laatste in China hierdoor wordt vergroot.

Onderdeel van de samenwerking is dat Farfetch actief wordt op twee kanalen van Alibaba, te weten Tmall Luxury Pavilion en Luxury Soho. Daarnaast investeren de twee partijen in het recent gevormde joint venture Farfetch China. Door deze stap wordt het bereik van Farfetch vergroot met 757 miljoen klanten.

Daarnaast zullen zowel Alibaba als Richemont 300 miljoen dollar investeren in private converteerbare obligaties, uitgegeven door Farfetch Limited. Farfetch noemt de aankondiging een belangrijke stap zijn missie om curatoren, makers en consumenten van de luxe mode-industrie met elkaar in contact te brengen. ‘De investering van 1,15 miljard dollar in Farfetch is een sterke bevestiging van onze positie als het wereldwijde platform voor luxe’, aldus ceo José Neves.