Door een technische storing bij Albert Heijn op 16 oktober is ‘een aantal’ AH.nl-accounts toegankelijk geweest voor andere klanten. Dat heeft Philip Padberg, general manager e-commerce bij de Zaanse supermarktketen, in een boodschap medegedeeld aan de getroffen consumenten.
Door het defect was het mogelijk naam, e-mailadres, telefoonnummer, adresgegevens en vorige bestellingen in te zien, zo bericht het platform Logistiek. Volgens een woordvoerder zijn er geen meldingen binnengekomen van klanten waarbij dit daadwerkelijk is gebeurd. Wel kreeg Albert Heijn een melding van een klant die de gegevens van een andere klant kon inzien. ‘We hebben de desbetreffende klant geïnformeerd dat het probleem direct is opgelost’, citeert RetailTrends. De Autoriteit Persoonsgegevens is van het datalek op de hoogte gesteld.
Afgelopen vrijdag (23 oktober) kampte Ahold nog met een landelijke pinstoring bij Albert Heijn, Etos en Gall & Gall.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Datalek duizelt Albert Heijn
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.