Twinkle | Digital Commerce

Gedeeltelijke lockdown zorgt voor lange virtuele rijen bij supers

2020-10-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

Wie zijn boodschappen online wil bestellen, moet mogelijk wat langer wachten dan gebruikelijk. Vanwege de strengere coronamaatregelen is het nu drukker dan normaal bij de online supers.

Dat laten ’s lands grootste online supermarkten, Albert Heijn, Jumbo en Picnic weten aan RTL Nieuws. Omdat de bezorgmomenten vaak al vol zitten, kunnen klanten pas na het weekend bij de supers terecht.

Bij Albert Heijn was het zelfs een tijd niet mogelijk om de boodschappen te bestellen. ‘Wij zien het aantal online bestellingen de afgelopen dagen weer toenemen’, stelt een woordvoerder van de nummer 3 van de Twinkle100 tegen de nieuwssite. ‘We maken daar ook melding van op onze site.’

De drukte bij de supers doet enigszins denken aan de drukte tijdens de eerste golf in maart, toen hadden online supermarkten ook te maken met een enorme toestroom van klanten. Dat zorgde ervoor dat veel klanten (op zijn vroegst) de boodschappen pas een week later in ontvangst konden nemen.

De drukte nu is een reactie op de strengere maatregelen die gisteravond werden aangekondigd en vanaf deze avond ingaan. Deze moeten ervoor zorgen dat het aantal contactmomenten en reisbewegingen worden beperkt.