Nederlandse consumenten gaven in het tweede kwartaal 696 miljoen euro uit aan buitenlandse webwinkels binnen Europa. Dat is 37 procent meer dan vorig jaar.
Dat baseert het CBS op basis van een lopend onderzoek. Niet eerder gaven Nederlanders zoveel uit bij Europese webshops, concludeert het statistiekenbureau. Ook in eigen land groeien webwinkels hard, zo stegen de verkopen van in Nederland gevestigde webshops in het tweede kwartaal met 55 procent. Volgens het CBS is dat de hoogste groeit tot nu toe gemeten.
De percentages schieten zo omhoog vanwege de bestrijding van het coronavirus, daardoor moesten mensen in dat kwartaal zoveel mogelijk thuiswerken en moesten winkels een periode de deuren sluiten. ‘Naar alle waarschijnlijkheid heeft dit de internetomzet omhoog gestuwd’, besluit het bureau.
Wil jij weten hoe je als webshop zelf beter over de grens kunt verkopen. Volgende week woensdag 28 oktober vindt het online Crossborder Event plaats (onderdeel van de Dutch E-commerce Week). Met onder andere learnings van succesvolle crossborder webshops.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Consumenten besteden online meer over de grens
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.