De online omzet in de detailhandel nam afgelopen februari met 5,3 procent toe. Vooral pure players zagen de omzet stijgen.
Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Pure webwinkels zagen de omzet gemiddeld met 8,1 procent toenemen. De online omzet van winkels waarbij de verkoop via internet een nevenactiviteit is was 0,9 procent hoger.
De online omzet bij bedrijven actief in voedingsmiddelen en drogisterijen steeg het hardste: bij hen nam de omzet gemiddeld meet 12 procent toe. Opvallend is ook de stijging in de non-food tak: daar was een stijging van 7,1 procent ten opzichte van vorig jaar. Een maand eerder ging het nog om een lichte stijging van 1,4 procent.
Online winkels in kleding en modeartikelen zagen de omzet juist dalen met 10,2 procent.
De totale detailhandelsomzet steeg met 3 procent. Het verkoopvolume was 2,7 procent hoger.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet stijgt 5,3 procent in februari