Tijdens de coronacrisis verloor Rituals een flink aandeel van zijn omzet, waardoor het bedrijf de doelstelling van een miljard euro omzet in 2020 niet gaat halen. E-commerce trekt wel aan.
‘E-commerce was lange tijd een ingewikkelde tak, maar nu is het een interessante poot geworden qua winstbijdrage,’ aldus oprichter Raymond Cloosterman tegen Retailnews. Het online aandeel van de totale omzet is dit jaar goed voor twintig procent. Het bedrijf hoopte dat percentage over vijf jaar te halen. Vorig jaar was het cosmeticamerk goed voor 865 miljoen euro omzet. De oprichter hoopt dat bedrag dit jaar weer te halen.
Alle online kanalen tellen mee in die online omzet, dus ook de verkopen die via partners als Douglas en de Bijenkorf lopen. Of de webshop op zichzelf ook winstgevend zou zijn, kan Cloosterman niet zeggen. Dit omdat de totale kosten over alle vier de bedrijfstakken (retail, wholesail, travel, retail en e-commerce) worden verdeeld.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Rituals verdubbelt online omzet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.