Tom Omnichannel Management (TOM) uit het Noord-Brabantse Bladel heeft zijn achtste distributiecentrum geopend. Het dc is 3.000 vierkante meter groot. Een noodzakelijke uitbreiding, stelt het bedrijf.
Het distributiecentrum is slechts enkele maanden na de opening van het zevende magazijn opgeleverd. Ceo Tom te Riele: ‘We willen alle producten die we verkopen via onze verkoopkanalen richting consumenten en de zakelijke markt fysiek op voorraad hebben.’
Omdat het bedrijf de afgelopen tijd zijn verkoopkanalen wist uit te breiden, heeft het behoefte aan meer opslag. Zo kwamen er enkele maanden geleden nog twee webshops bij. Te weten Internet.Outdoorshop.com en Internet.Homeandgarden.com. Inmiddels beschikt het bedrijf – dat de 81e positie bezet in de Twinkle100 - over twaalf verschillende webshops.
Klink niet als een luxe positie. Waarom in hemelsnaam 8 locaties beheren en niet gewoon één centrale DC. Dit kan logistiek toch nooit efficiënt werken.