Twinkle | Digital Commerce

Sligro proeft maaltijdbezorging

2020-07-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:12

Groothandelaar Sligro start vanaf augustus in Nijmegen en Den Bosch een pilot met een nieuw maaltijdbezorgplatform. Naar eigen zeggen wordt het laagste tarief gerekend, en sparen restaurants automatisch voor shoptegoed bij Sligro.

Het platform, Mr. Butler, is samen met bezorgplatform InVenlo opgezet. Aangesloten restaurants kunnen er straks voor kiezen om maaltijden te laten bezorgen door eigen bezorgers of bezorgers van Mr. Butler. Ook kunnen consumenten zelf maaltijden op komen halen. Het platform zorgt voor de technologie. ‘Je krijgt toegang tot een online dashboard waarmee je bestellingen ontvangt en je bezorgprestaties volgt.’

Commissie

Mr. Butler claimt de laagste commissie te rekenen per bestelling. ‘De bestaande platformen vragen hoge commissies en zelf de bezorging regelen zorgt vaak voor te veel logistieke en operationele uitdagingen’, stelt Hanna Polman, customer solutions manager bij Sligro. ‘De kosten en workload wegen daardoor niet op tegen de omzet die er tegenover staat.’

Sligro-shoptegoed

Restaurants die aangesloten zijn op het bezorgplatform, maar geen gebruik maken van de bezorgservice, betalen 0,39 euro en 7,5 procent commissie per bestelling. Maken ze wel gebruik van bezorging, dat kost dat 0,99 euro en 19 procent commissie. Bij elke bestelling wordt 3 procent van de bestelwaarde omgezet in Sligro-shoptegoed.

Het is nog niet bekend of Sligro de pilot op een later moment uit zal breiden naar meer steden.