Twinkle | Digital Commerce

Amazon op transparante toer

2020-07-13
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Om de handel in namaakproducten tegen te gaan, gaat Amazon in de Verenigde Staten namen en adressen van third party sellers openbaar vermelden op zijn marketplace-platform. De wijziging gaat in per 1 september aanstaande.

Met deze transparante benadering wil Amazon ervoor zorgen dat er een ‘consistente basisstroom van verkopersinformatie is zodat klanten weloverwogen beslissingen kunnen nemen’, zo valt te lezen in een brief die onlangs aan marketplaceverkopers is gestuurd en die in handen is van Business Insider. ‘Deze functies helpen klanten om meer te weten te komen over de activiteiten van verkopers en de producten die ze verkopen’, stelt Amazon.

De Amerikaanse e-commercespeler geeft in een verklaring aan techplatform The Verge aan ‘in de loop der jaren veel manieren te hebben ontwikkeld waarop verkopers meer over hun bedrijf kunnen delen, onder andere door middel van de verkoperprofielpagina’s’. ‘Vanaf 1 september zullen we ook de bedrijfsnaam en het adres van verkopers weergeven op hun Amazon.com-verkoperprofielpagina.’

Lees ook: Amazon gaat voor Thuiswinkel Waarborg