Na een verhuizing zocht AZALP een nieuwe distributiepartner. Geen eenvoudige opgave, want het bedrijf verstuurt niet alleen pakketten, maar zelfs bergingen en complete tuinhuizen naar consumenten in heel Europa. In PostNL heeft AZALP de ideale partner gevonden.
‘Veel van onze zendingen zijn zogenaamde ugly’s. Ze zijn groot, onhandig, er steekt van alles uit en je hebt twee mensen nodig om ze te bezorgen,’ vertelt Merijn van Meer, manager Operations & Projects. ‘Extra@Home van PostNL bleek voor ons dé perfecte oplossing. Omdat we naast stukgoed ook gewone pakketten versturen, is PostNL de ideale one stop shop voor alle verzendingen naar Nederland en België.’
Hoge eisen aan bezorging
Voor AZALP is het essentieel dat bestellingen onbeschadigd aan-komen. Van Meer is erg tevreden over de hoge bezorgkwaliteit van PostNL: ‘Wij opereren in de B2C-markt. Consumenten stellen hele hoge eisen, niet alleen aan de aflevering, maar ook aan de informatievoorziening. Met name in de last mile gaat het om voorspelbaarheid. De klant wil weten waar hij aan toe is. Wij kunnen nu precies vertellen wat de status van een bestelling is en wanneer deze bezorgd wordt.’
“Voorspelbaarheid op de last mile is voor ons essentieel”
Merijn van Meer, Manager Operations & Projects AZALP
Verrassend aangename samenwerking
Over de samenwerking is de manager goed te spreken. ‘We hadden het eigenlijk niet verwacht van zo’n grote organisatie, maar we zijn echt aangenaam verrast door zowel de persoonlijke zorg als de daadkracht. Hun accountmanagers denken altijd met ons mee, zijn flexibel en komen met goede oplossingen.’
Hogere NPS, hogere klanttevredenheid
Van Meer ziet dat de klanttevredenheid enorm is toegenomen en maar liefst een 8.7 scoort. De NPS (gemeten door PostNL) ligt zelfs drie keer hoger dan gemiddeld in de bezorgingsbranche. ‘We bieden onze klanten nu inzicht in de status van hun pakketten en stukgoed en dat waarderen ze. We krijgen helemaal geen klachten! Dat zegt voor ons genoeg. Ook krijgen we nauwelijks vragen over de levering van de orders die met PostNL worden verzonden en is onze bezorgtijd enorm verkort. Als wij iets op voorraad hebben, kunnen we nu binnen twee dagen leveren.
Al met al is Van Meer zeer enthousiast over Extra@Home van PostNL. ‘Ik zou het vooral niet aan mijn concurrenten willen aanbevelen’ zegt hij lachend. ‘Maar serieus: ga het ervaren. De dienstverlening is echt top!’
Weten hoe ook jij je klanttevredenheid kan verhogen? Download onze tips en insights om jouw klanttevredenheid te verhogen met extra service.