Twinkle | Digital Commerce

Webwinkels bestrijden plasticsoep

2020-06-08
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Online platforms als bol.com, Just Eat Takeaway.com en Ace & Tate hebben zich als partner verbonden aan de Dopper Wave. Hiermee geven zij gehoor aan de oproep van de herbruikbare waterflessenfabrikant om géén plastic wegwerpwaterflessen meer te gebruiken en milieuvervuiling in te perken.

De aangesloten partijen vragen via deze weg ook collectief aandacht voor de wereldwijde problematiek rondom vervuiling door plastic petflessen. ‘De wil om te verbeteren zit in de natuur van bol.com. Wij staan middenin de samenleving en daar willen we een positieve bijdrage aan leveren – van zo zuinig mogelijk verpakken en bezorgen tot het verduurzamen van ons eigen kantoor. Daarom gebruiken we geen petflessen meer en ondersteunen we de Dopper Wave’, licht ceo Huub Vermeulen van bol.com toe.

Zijn collega bij (online) brillenmerk Ace & Tate, ceo Mark de Lange, staat eveneens pal achter dit initiatief: ‘Bij Ace & Tate werken we proactief aan het verminderen van onze ecologische voetafdruk, met als doel het stimuleren van positieve verandering in de brillenindustrie en daarbuiten. We zijn erg blij dat we deze verklaring kunnen ondertekenen en samen met gelijkgestemde organisaties plastic vervuiling kunnen bestrijden.’