Twinkle | Digital Commerce

Bloom Makery: ‘Flower energy’

2020-06-04
1000562
  • [interview]
  • 1:28

Gerberaboeketten in verschillende stijlen – met de mogelijkheid om online zelf je boeket samen te stellen. Dat biedt Bloom Makery.

De bloemen worden ’s ochtends geplukt en kunnen ’s avonds als boeket bij de klant zijn. ‘Verser kan niet. Daardoor geven we acht dagen bloei- en happiness garantie. Al leert de ervaring dat ze met de juiste verzorging wel twee weken blijven staan’, meldt Joyce Lansbergen (foto), oprichter van de nieuwe webshop. Ze is tevens algemeen directeur van gerberakwekerij LG Flowers, van waaruit Bloom Makery is ontstaan.

Lansbergen speelde al een tijdje met het idee voor Bloom Makery. ‘Op beurzen en evenementen waar wij met gerbera’s aan deelnemen, willen bezoekers altijd weten waar ze deze bloemen kunnen kopen. De kleurrijke en bijzondere soorten gerbera’s zijn namelijk niet overal te verkrijgen’, vertelt ze. Dat bood kansen. En door corona is de webshop eerder gestart dan gepland. ‘In deze tijden kan iedereen wel flower energy gebruiken’, vindt Lansbergen. De webwinkel is live sinds 26 maart.

Bloom Makery onderscheidt zich volgens de oprichter van andere online bloemenshops doordat het zelf kweker van de bloemen is en deze dus echt vers levert, en doordat het geleverde boeket identiek is aan dat op de foto. Het meest innovatieve van de webshop wordt het onderdeel ‘Pluk je boeket’, dat volgens planning live gaat op 8 mei. Consumenten kunnen dan kiezen uit 64 verschillende kleuren/vormen gerbera’s en zo hun eigen boeket samenstellen.

De bloemen worden verpakt in een speciale verzenddoos met een reservoir dat de stelen vochtig houdt. Verder zorgt de verpakkingsconstructie ervoor dat de bloemen stevig geklemd zijn en niet snel beschadigen tijdens het transport. Lansbergen werkt met twee verzendpartners; de één bezorgt de vroege bestellingen dezelfde dag, de ander levert de volgende dag boeketten thuis af. Momenteel wordt reclame gemaakt op Facebook, Instagram en LinkedIn.