Twinkle | Digital Commerce

Carrefour Frankrijk opent online marketplace

2020-06-29
1000562
  • [nieuws]
  • 1:17

In zijn ambitie om uit te groeien tot leider op het gebied van online boodschappen, is de website van Carrefour Frankrijk recent uitgebreid met een marktplaats voor derden. Insteek is om nog voor het einde van dit jaar meer dan honderd retailers aan het platform te koppelen, die samen ruim 100.000 producten zullen aanbieden.

Het online aanbod moet corresponderen met de trends die de supermarktketen waarneemt onder zijn e-commerceklanten, zoals bioproducten, lokale/regionale items, glutenvrije producten en internationale voedingswaren. De marktplaats van Carrefour Frankrijk is momenteel opgesplitst in de categorieën eten & drinken, hygiëne- en beautyproducten, dierbenodigdheden en kinderartikelen. Voor dit project is samengewerkt met Mirakl, dat de benodigde technologie en expertise leverde voor de opzet van het platform.

Leider in e-commerce

‘Om aan de verwachtingen van de consument te voldoen, is het hele Carrefour-ecosysteem de afgelopen twee jaar aangepast om lokaal kopen te bevorderen en te zorgen voor digitale oplossingen die het dagelijkse leven voor alle Franse consumenten zullen vereenvoudigen’, duidt Elodie Perthuisot, executive director eCommerce & Marketing bij de Franse supermarktketen. ‘Met deze online marketplace voor eten en drinken is het ons doel om de leidende e-commercesite voor onze klanten te worden. Dit markeert een nieuwe fase in de transformatie van onze omnichannel oplossingen.’

Vorige week maakte Carrefour Frankrijk nog bekend zijn webshop te hebben geïntegreerd met Google Assistant om voice shopping mogelijk te maken.