Twinkle | Digital Commerce

Plus stapt over op elektronische schaplabels

2020-05-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Plus investeert bijna zestien miljoen euro in elektronische schaplabels die worden uitgerold naar alle filialen van de supermarktketen.

Alle 265 Plus-winkels moeten in het eerste kwartaal van 2021 uitgerust zijn met elektronische PowerTag-labels van fabrikant Pricer. De eerste elektronische shaplabels zullen in het tweede kwartaal van dit jaar zijn geplaatst, zo schrijft Retailnews. De uitrol van de labels naar alle filialen van de supermarktketen kost bijna zestien miljoen euro.

Met de elektronische labels is het voor Plus mogelijk om real-time prijzen en data te tonen in de winkel. Daarnaast bieden de labels voordelen op het gebied van online en voorraadmanagement. ‘We waarderen de innovatie, betrouwbaarheid en duurzaamheid die Pricer ons kan bieden; , aldus Plus-ceo Duncan Hoy. ‘We streven er altijd naar om de customerexperience te verbeteren en dergelijke nieuwe oplossingen zijn van grote waarde voor zowel onze klanten als onze winkeleigenaars.’

Plus is niet de eerste supermarktketen die begint met e-labels. Zo begon Albert Heijn vorig jaar met de uitrol van elektronische schapkaarten en Lidl startte een pilot met de schaplabels. Hoogvliet was er nog eerder bij; zij installeerden de kaarten in 2016.