Twinkle | Digital Commerce

‘Uitverkoop zorgt voor extra druk op keten’

2020-03-31
1000562
  • [nieuws]
  • 1:05

Houd als webwinkel geen uitverkoop tot in ieder geval 1 juni. Dat is de oproep van branchevereniging Thuiswinkel.org. Dat kan leiden tot oneerlijke prijzen en een overbodige extra druk op de keten.

Het is momenteel namelijk dermate druk bij veel webwinkels, leveranciers en vervoerders, dat het houden van een online uitverkoop er net voor kan zorgen dat de keten ontspoort, is de gedachte. Directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org: ‘Webwinkels en vervoerders vervullen een cruciale rol in het leefbaar houden van deze situatie. Dat willen we graag zo houden. Gezien de drukte in de hele keten (…), achten wij het onverstandig om nu producten in de uitverkoop te zetten.’

En daarom roep de branchevereniging webshops en merkfabrikanten op om uitverkopen uit te stellen tot na juni van dit jaar. ‘Zo kunnen we blijven garanderen dat mensen hun producten tegen een eerlijke prijs kunnen blijven ontvangen’, vervolgt Jongen.

Hij benadrukt het belang om de levering van essentiële producten, zoals voeding en gezondheidsproducten, in stand te houden. ‘Producten nu al en voor 1 juni in de uitverkoop plaatsen heeft het effect dat dit leidt tot extra druk op de distributie- en logistieke keten die we nu juist voor zoveel mogelijk essentiële producten op moeten houden.’