De Duitse maaltijdbezorger Delivery Hero heeft in het afgelopen jaar bijna 1,5 miljard euro via zijn platforms omgezet, een toename van 111 procent.
De handelsvolume (GMV) van de bezorgdienst steeg ook, met bijna 70 procent, naar 7,4 miljard euro. De groei dankt Delivery Hero vooral aan de Aziatische markt en MENA-regio (Middle Ease, North Africa). In die markten behaalde het bedrijf respectievelijk 136 en 126 procent meer omzet.
Bedragen onder de streep worden minder uitgebreid naar buiten gebracht door Delivery Hero. De bezorger komt niet met exacte cijfers, maar stelt wel dat de aangepaste EBITDA-marge naar verwachting op 29,6 procent in de min uitkomt. In het vorige boekjaar verwachtte Delivery Hero nog een aangepaste EBITDA tussen de -270 en -320 miljoen euro. Enig optimisme is er wel voor de Europese tak van Delivery Hero, in het vierde kwartaal draaide die regio break even.
Het lopende jaar blijft Delivery Hero investeren in groei. Vorig jaar nam het bedrijf startup Foody uit Cyprus over. Ook kocht de maaltijddienst voor 3,6 miljard euro de Zuid-Koreaanse concurrent Woowa. Ceo Niklas Ostberg noemt 2019 dan ook een transformatiejaar voor Delivery Hero.
Eind april komt Delivery Hero met het jaarverslag.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ruime verdubbeling omzet Delivery Hero
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.