Twinkle | Digital Commerce

Marcella van Dal (HelloFresh): 'Geen werkdag is voor mij hetzelfde'

2020-01-31
1000562
  • [interview]
  • 2:44

Na haar studie communicatiewetenschap startte Marcella van Dal bij fonQ. Een passende werkgever, want al tijdens haar master startte ze haar eigen woonblog: Stripesandwalls.nl. Toen ze samen met een artdirector het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl voor fonQ had ontwikkeld – ‘voor mij de kers op de taart’ – kon ze de woonwebwinkel na ruim zes jaar met een gerust hart achterlaten voor een volgende uitdaging bij HelloFresh.

Inspiratiebronnen

‘Sinds een paar maanden ben ik fan van podcasts. Ik volg er merken en bedrijven. Zo luister ik regelmatig naar CMOtalk; gesprekken met interessante partijen uit verschillende branches. En Karwei heeft samen met Jet van Nieuwkerk een serie podcasts over woongeluk. Dus als ik nu ergens op de fiets naartoe ga, doe ik m’n oortjes in en luister ik. Verder volg ik de usual suspects: Twinkle, Emerce, MarketingTribune, Frankwatching. Daarnaast lees ik graag interieur- en foodblogs. Buiten deze bronnen ben ik altijd alert in mijn omgeving en stel ik vragen aan de mensen om me heen. FonQ en HelloFresh werken beide met producten uit het dagelijks leven; producten die iedereen kan gebruiken, waar iedereen over kan meepraten. Dus zo gauw het ergens over food gaat … En ik kijk bij de comments op social media: ook al is N 1, de mening van klanten is belangrijk. Ten slotte laat ik me inspireren door jonge mensen. Zo vraag ik bijvoorbeeld aan stagiairs wat hun mediaconsumptie is. Want al ben ik zelf nog jong, ik merk dat ik bij moet blijven in wat er leeft onder die doelgroep.’

Aantrekkelijk

‘Het leuke aan e-commerce vind ik de snelle ontwikkelingen. Geen werkdag is voor mij hetzelfde. Het is betrekkelijk makkelijk om in deze branche een bedrijfje op te zetten waarvan je over een paar jaar denkt: hoe konden we daar ooit zonder? Kijk naar meubels; eerst dacht je dat niemand ze ooit online zou kopen, maar nu zijn er allerlei technische tools als AR zodat ook dit normaal is geworden. Op dit moment kun je je niet voorstellen wat er over drie jaar aan bedrijven zullen zijn. Het ondernemende aspect hiervan trekt mij enorm.’

Ontwikkeling

‘Een opvallende ontwikkeling vind ik personalisatie. Daarin staan we nog in de kinderschoenen. Ik ben heel benieuwd hoe dat er straks uit zal zien, en hoe snel dat zal gaan! Over tien jaar zijn er misschien compleet gepersonaliseerde websites en vinden we dat dan heel gewoon.’

Vrije tijd

‘Onlangs heb ik een huis gekocht, dus op dit moment gaat veel van mijn vrije tijd zitten in klussen en moodboards maken voor mijn nieuwe stek. Verder sport ik graag. Ik heb jaren fanatiek hardgelopen, maar ben tegenwoordig actief via OneFit. Dat is een soort abonnement bij sport/zwem/yoga-locaties. Je kunt onbeperkt sporten, maar je mag maximaal vier keer per maand bij dezelfde sportschool inchecken. Dus je kiest steeds iets anders. Ik vind onder meer rocycle, bootcamp en high studios leuk.’

Vakantie

‘Naast interieur heb ik nog een passie: reizen. Ik maak bijna elk jaar een verre reis. Ik vind het leuk om nieuwe culturen te ontdekken en om in de natuur te zijn, ik hou van doe-vakanties, van hiken, van bergen beklimmen et cetera. Mijn mooiste reis ooit was naar Nieuw Zeeland. Zuid-Amerika staat nog op mijn verlanglijstje.’

Motto

‘Sell the solution, not the product. Ik geloof erg in verhalende marketing; mensen ergens bij helpen en op die manier je product aan de man brengen. Dat zorgt voor loyaliteit.’