Facebook wil het voor gebruikers in de toekomst mogelijk maken om in live video’s producten te gaan kopen. Het sociale medium heeft daarvoor start-up Packagd gekocht.
Packagd is een kleine onderneming met vijf medewerkers en moet zorgen voor een live shopping-oplossing op het platform van Facebook, schrijft AdAge. Facebook heeft de overname niet officieel naar buiten gebracht, maar een woordvoerder verklaart tegenover de nieuwssite. ‘We onderzoeken manieren om kopers eenvoudiger bestellingen te laten plaatsen in een live video-uitzending.’
Hoewel daadwerkelijk live shoppen in video’s op Facebook nog als iets voor in de toekomst moet worden gezien, is de intentie van het sociale medium wel duidelijk. Facebook hoopt met live shopping een nieuwe doelgroep aan te boren. In China zijn live shopping events in video’s bijvoorbeeld al populair. Grote retailers als Alibaba maken daar al veelvuldig gebruik van, bijvoorbeeld tijdens Singles’ Day. En ook Amazon is er mee bezig.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Facebook koopt start-up voor live shopping
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.